2011-03-28

Same old

Dagarna glider förbi i ungefär samma tempo som tidigare här i paradiset. 
Idag var det lite mindre vind så fokus låg på att S skulle segla sig trött innan den blev för hård. Vi var på Kanaha vid 10.30-rycket redo att sjösätta vid 11. På morgonen var det surfsession på Hookipa och denna gången tog jag mig ut och fick ett par vågor samt lärde mig hur grunt det är. Fötterna klarade sig dock utan skärsår denna gången som tur var. Eftermiddagen spenderades åter på Hookipa med ganska lätt vind och små vågor som det gick att våga lite mera på än vanligt. Skönt att satsa lite mera och åka stora tvättmaskinen ett par gånger.

Imorgon bryter vi North-Shore-mönstret och sticker ner och snorklar och kollar sköldpaddor, fiskar och allt annat under ytan. det skall finnas en strand där paddorna går upp för att vila och sola och träffa andra pador som vi tänkte leta upp så att barnen får se de underbara djuren de också.

På tal om paddor är det inte bara grunt på Hookipa, det är väldigt många av dem i vattnet också. Idag var den en som dök precis innan jag landade min dåliga framåtloop på ungefär samma ställe och häromdagen var det en under ytan i vågen när jag skulle svänga min toppsväng. 




Inga kommentarer: