2011-03-21

21.05

Klockan är 21.05 och vi är helt slut. Har egentligen inte gjort mycket men det tar på krafterna att vara ute i solen hela dagarna. Tufft liv jag vet men någon måste göra det....
Idag testade jag att vågsurfa Hookipa  på morgonen. Robert var med vilket var trevligt. Vågorna var mycket större idag vilket gjorde det svårt att ta sig ut. Jag kom aldrig ut till brytet.... ha ha... måste träna mera helt enkelt. Sedan blev det sightseeing uppe på sluttningen mot Kula där vi stannade på ett ställe där de gjorde getost. Gött. Efter det var det dags för Saga att segla lite så vi stack till Kanaha via en mexikansk restaurang som gav oss för mycket mat. Tyvärr visade det sig även idag vara för mycket vind för 4.2 så vi åkte hem efter ett kort försök. Jag ville testa Kuau men där var det för stort och stökigt så jag åkte och kollade showen på Hookipa. Shit alltså, de är rätt duktiga. När jag kom gick Campello upp med trasigt segel så det var inte lättseglat.
Under mina 5 minuter jag fotade var det mycket som hände och jag tycker Levi stod ut med följande airial. Även Kauli seglade mycket stabilt med flera alldeles för sena toppsvängar.
Var lite sur att jag inte fått segla idag så jag åkte tillbaka till Kanaha för en sen session med 4.2, Gurra och Nicklas.











Sweet!

1 kommentar:

ANDY sa...

Sweet är väl det minsta man kan säga!
Ser inte alls dumt ut, idag är det dis, en måttlig sydvästan och några plus ;-)