2010-10-07

Surf och gummi


Har inte uppdaterat på ett tag men det har seglats ett par gånger. Inga speciellt bra förhållanden i dessa SO-tider men alltid kul att vara på vattnet. 
I söndags stack jag, Hagen och Emma ner till Olofsbo eftersom det nästan är det enda seglingsbara spotet i närheten där det bli någon sorts vågor eller chop. Ganska varmt men inte mycket till action på vattnet. Det mest spektakulära var en shuvit där jag blev helt tillbaka slängd och hamnade på örat. Trodde jag spräckt trumhinnan men det verkar som att den höll.
Igår var planen att sticka ner igen men arbete och för mycket ostligt gjorde att vi bangade. Jag stack till Fiskebäck och testade shibay på fel håll och det funkade hyggligt med 4.7 emellanåt. När det inte funkade hade nog 7.0 varit mer lagom. Hände inte mycket förutom att jag testade en O'neill Psycho 2 och stod i duschen i klubbstugan 30 minuter och kokade bort efter surfet. Gött med varm dusch på klubben.
Platt i Fiskebäck på SO
Psycho 2'an var verkligen skön. Riktigt tunn men ändå varm. Trång som tusan vilket gjorde den torr men det påverkade absolut inte smidigheten. Skön grön färg också.
Själv har jag valt Mutant som vinterdräkt istället för Psycho 2. Jag har verkligen gillat att ha integrerad huva och på Mutanten kan man ju byta mellan krage och huva, det gillar jag. Det är ingen dragkedja på Mutant vilket man måste vänja sig vid lite. Första gångerna blir man lätt klaustrofobisk. 
Mutant 5/4 finns inte i grönt tyvärr.

Skillnaden mellan L och LT för den som undrar.

Inga kommentarer: