2010-10-27

Regnig Apelviken

Idag fick vi lite skön segling i Apelviken. 4.7 med bra drag utvecklade sig till totalt överriggad när regnet och vridet kom. Till att börja med lite dåligt med vågor men det blev bättre ju närmre hemfärd vi kom och på slutet var det riktigt bra förutom att vi inte orkade rigga om till mindre segel.
Medan vi seglade fick jag något i ögat som jag inte kunde få ut trotts försök med sköljning med både vatten och linsvätska. Tittade man noga kunde man faktiskt se att det satt något på hornhinnan. Inte skönt. Innan hemgång från jobbet bestämde jag mig för att sticka till Västerakuten på Frölunda torg för att kolla upp det. Jag upplevde det som obehagligt när jag först fick bedövande droppar och sedan blev skrapad på hornhinnan med en liten vass pryl.

Jag fortsätter på temat Irland eftersom det är så grymt!

Inga kommentarer: