2010-10-31

Fisken surprise

En dalande prognos igår talade för segling på hemmaplan. Fiskebäck var länge sedan och SSO är en av de bättre riktningarna där tycker jag. Man vet aldrig med Fisken dock. Det kan bli hur som helst, skitkul eller helkass.
Igår såg det väldigt kass ut så jag väntade tills Håkman och några till gick ut med 5.3 för att se om det funkade OK. Det verkade det göra så jag hoppade i och körde en timme. Solen tittade fram och det var faktiskt skitkul att segla. Nötte Flaka för att kunna överföra det till Taka i vågorna. Satte nästan en dubbel. Eftersom jag är så ojämn blir jag så överraskad när jag kommer runt med fart så jag inte hinner med att komma fram över nosen igen och brukar ramla vid ca 1½varv.
5.3'an som jag tidigare haft problem att komma överens med kändes riktigt bra helt plötsligt. Skönt. 5.3 känns som ett segla som är viktigt att man är nöjd med.
Håkman körde som vanligt stabilt och bjöd på det mesta av de senaste tricken. Själv kan jag knappt namnet på tricken han gör numera, jävla snorunge! ;)

Håkman mitt i mobilen och solen.


Inga kommentarer: