2010-10-18

Gööörigt i Lejet

Go segling i Lejet idag.
4.2 med råge och slätt och fint som det bör i viken. Längs ut rullade det då och då in en och annan Mörsare som faktiskt var ridbara trotts att det var sämre vinkel där än uppe vid piren.
Många seglare ute och många var på humör så det var mycket tjo och tjim och glada tillrop som gjorde seglingen extra trevlig. Snabbast, mest och flest körde nog Johan som laddade på hårt men höga goa bailade framåtar och några bakåtar. Jag är nöjd med ridningen samt att jag ställde ner en fin bakåt framför just Johan.
Nya dräkten var gööör skön. Varm och smidig. Rekommenderas!
Mindre bra var bomhaveri ungefär halvvägs in i leken. Nu blir det alltså ny bom snabbt som satan. Har kört hybrid de senaste två nu och kört av båda under lite kallare förhållanden. Chansa en gång till eller gå all in med kol eller varför inte gå all alu?

Av!

3 kommentarer:

Andreas Choulet sa...

Gytt med segling, jobbigt med bommen, min chinook kol är inne på säsong 7 nu så....

Basse sa...

Du har säkert den gamla modellen som håller. Jag har kört Chinook kol tidigare och även kört av dem. Bommar gillar kanske inte mig helt enkelt!

Rille sa...

Brursan körde av sin Chinook kol han med efter en halv säs. Frontbeslaget sprack...verkar vara en svag punkt.