2009-08-03

Torsdag - Fredag

Mycket segling, för att vara mig nuförtiden, blev det även om det inte blev riktigt episkt. Det blev dock en del minnesvärd segling tycker jag.

Torsdagen bjöd på segling i Apelviken tillsammans med S.. , Dr H och Casper. Jäkla bra att kunna dela vårdnaden ett par timmar under dagen så att alla får segla. Det kallar jag vänner det som ställer upp så. Förhållandena var väl en sissodär tycker även om det kom igång bra mellan 17 och 18 och precis innan jag gick upp för att åka hem var det riktigt fint uppe i norra viken. 4.2 hela dagen med drag åt 3.7 faktiskt. Körde lite shuvit som fick min nacke att spränga dagen efter. Tycker det är rätt svårt att avgöra hur mycket man skall trycka i så mycket vind och det är lätt att man får så mycket bakåttryck att det börjar snurra åt fel håll. Landade på huvudet några gånger. S.. är rätt bra på att vänta ut shuvuten i sådan vind så det är väl det som gäller. Lite mera åt shaka hållet helt enkelt. Såg ett par mycket fina med bra tweek från hans sida. Dr H stukade tyvär foten och på fredag morgon låg det meddelande i telefonen som frågade om kryckor. Efter det har jag inte hört något men hon är ju rätt hård så det gick nog över till U2 på kvällen!

På fredagen hade jag redan bestämt att jag skulle segla Åsa eftersom jag hade så kul där senast. Toka ville också segla eftersom hon jobbade under torsdagen, men inte Åsa. Därför var det tidigt som gällde och ajg var i vattnet vid 8. Ingen höjdarvinkel direkt men så jäkla kul med stora fina vågor. Körde yttre själv 45 min innan Päsa kom ut och joina. Fick till min högsta aerial som landades framför vågen vilket gjorde dagen. Storleken var det inget fel på heller. Såg Päsa glida in framför några monster på logo till mast. Yttre ger en extra dimension eftersom det är så lätt att se andra på vågen precis efter att man gått av sin egen och guppar ut igen. Då ligger man precis nedanför vågorna fri från bryten och kan enkelt kolla in toppsvängen från nästa seglare som då är 20-30 meter bort. Skön vinkel helt klart och nästa gång får FJ komma ut och filma lite där.

Toka jobbar igen denna veckan men sedan blir det DK. Sattan vad trevligt det skall bli. Hoppas vi har lite tur med vind!

Har även börjar kolle lite på Irland i slutet av okt. Fyller 35 och önskar mig möjligheten att vara borta en vecka. Vem behöver flera prylar när man kan få fler upplevelser istället!


Inga kommentarer: