2009-08-21

Segel

Idag kom det nya segel, kul som vanligt med lite kartongnytt. Som nämnts tidigare blir det Boxer för hela slanten denna gången. Körde Adde's 5.0a i tisdags vilket kändes ok men annorlunda jämfört med Force. Tror det kommer ta ett par sessions att komma överens med dem faktiskt. Konstigt att byta tänker ni kanske men jag kände att det var dags för något nytt och det fick bli Boxer. Funderade länge på Session men Adde har varit nöjd med Boxer och jag fick ingen möjlighet att testa Session ordentligt innan jag la ordern.
När jag testriggade idag tycker jag det verkade som att de har plattat till dem en hel del jämfört med Adde's 5.0 jag testade. Det kan även vara att det är en del skillnad på våra master och ett flong nytt jämfört med ett 1 år gammalt segel. Vi får se. Det som saknas nu är vind!
De kändes lätta och krispiga iallafall. Den övre delen av seglet är sytt i den nya X-166 plyn som är lättare och tunnare än det som använts tidigare. Nederdelen är samma som förra året. Hoppas inte det blir några problem med materialet bara. Alla riggas på en mast kortare jämfört med Force vilket också gör riggen lite lättare om man kollar på samma storlek som Force.
Tog inga bilder idag men kan varmt rekommendera denna lilla film med John Skye som också kör Boxer.


Inga kommentarer: