2009-08-18

Bortskämnd men hemma

Du var vi hemma igen.
Bokade om biljetten till söndagen och fick på så vis en underbar dag med otroligt fin segling i Klitmöller bay. Har aldrig tidigare seglat så långt ner i viken utan bara hört hur S.. snackat om hur bra det är när det funkar. Han har helt rätt. En bit ner i viken blir vinkeln sagolik och vågorna reser sig, om än lite oregelbundet, och bjuder upp till dans. Om det blåst lite längre eller kommer in lite större swell kan jag tänka mig att det blir epic.

Betyget på de 8 dagarna i Danmark blir inte svårt att sätta. 5 svängiga sideshorefenor av 5 möjliga helt klart. Utan den lånade surfbrädan, tack S.., hade det kanske bara blivit 4 men med en surfbräda i bussen får man ut så mycket mera av resan till Danmark.
Nästa resa är redan planerad. Det blir en tur första helgen i Oktober som vanligt med VVK. Boka nu och njut av billiga biljetter på Stena.
Idag var det prognos för Apelviken och vi stack ner så fort vi fått ordning på ditten och datten efter frukost. Rullade in lagom tills Adde gick upp och jag passade på att låna hans Boxer 5.0a som jag fick trimma till lite så som jag ville ha det. Kanske lite bortskämd efter DK vistelsen tycker jag det var en medioker dag. Vågorna brantade verkligen inte till sig och det var ganska byigt. Dock alltid kul att segla i fint väder så man skall väl inte klaga. Övade på friskt med framåtarna och fick till ett par som var lite högre och schystare än tidigare. Kul.
Nu verkar det bli lite lugnt ett tag men jag håller verkligen tummarna för nästa vecka då vi har möjlighet till barnpassning hela veckan. Hade ju inte skadat med lite vind då.
Passade på att handla ny dräkt till Toka idag eftersom hon rev upp hela ärmen på sin gamla medan vi var i Danmark. Det blev en Maui Magic Kula som verkar helt OK till ett bra pris. Jag plockade upp min 340-mast som kommer passa fiiint i 4.0'at som kommer i slutet av veckan.

Inga kommentarer: