2008-07-01

Testat: Naish ATV 104

I Björlanda igår passade jag på att testa en Naish All Terrain 104.

ATV'n marknadsförs som en bräda som skall klara det mesta. Enkelt översatt är det väl en Bumb n Jump-bräda. Eftersom ägaren till brädan har gått från en stor freestyle till denna lite mera freeride-betonade bräda var den trimmad för fart. Stropparna långt ut och långt bak, dubbellmontage bak. Bara att kroka i, luta ut och spänna frammbenet och bränna på. Enligt ryktet skulle min freestyle 100 vara som att åka Farfars bilar på liseberg jämfört med denna och det var det verkligen. Den är snabb.

Trotts helt kassa inställningar med för trångt mellan stropparna och för låg bom planade den upp riktigt snabbt och tog väldigt bra med höjd. Jag glömde kolla vilken fena som satt på (det levereras 2 st till brädan) men den kändes helt ok. Gipparna gick som på räls och man kunde pressa den rätt hårt. Hur kul som helst att köra den ett par vändor. Jag vågade inte loopa eller testa bnågra trick mest för att stancen var så långt från freestyle och det jag är van vid men ATV är byggd med en tålig konstruktion så den skall klara lite hårdare tag.

Nästa gång skulle jag vilja testa den med våg/freestyle-inställningar. Stropparna i mitten och långt fram och se hur den klarar lite trick. Jag tvivlar inte en sekund på att den duger för de mest grundläggande freestyletricken och lite loopar.


Inga kommentarer: