2011-09-12

Madnes i Fiskebäck

Hade inte tid att åka till vågorna idag så det fick bli Fiskebäck. Jag tycker det är helt OK att köra lite freestyle emellanåt för att stilla abstinensen. Nu var det ganska länge sedan jag körde freestyle så jag såg faktiskt fram emot en kort men intensiv liten session. 
Regnet piskade och mätaren i hamnen indikerade 4.2 när jag parkerade och jag funderade på om det verkligen var någon idé att hoppa i. Vattnet kokade verkligen och något annat än det minsta seglet var otänkbart, det fick alltså bli 3.7. Vilket visade sig vara nästan stort i en bit ut.
På vattnet var förhållandena verkligen inte ideala. Choppen var en meter i setten utanför öarna och även innanför dessa var det riktigt grov sjö men som Goya säger.... the safest thing you can do is just go for it.... och med dessa visa ord mässandes i skallen matade jag på shakas som aldrig förr och jääävlar vad jag fick smaka, men kul var det! Flakan som är ett riktigt lynnigt trick som jag ibland ställer till 100% och ibland inte alls var enkel idag vilket överraskade, det var faktiskt svårare att slöra i det stökiga vattnet. Snuddad tom vid en dubbel ett par gånger. Fullt med maneter var det också vilket kryddar tillvaron lite extra!

Imorgon får jag försöka hinna ner till lite vågor igen!

Lite frånlands gör att mätaren står aningen i lä!!

Inga kommentarer: