2011-09-07

Det surfas

Trotts den absoluta avsaknaden av inlägg i denna blog surfas det så ofta det bara går vilket i vårat vindfattiga men vackra land inte är tillräckligt ofta. Att vårat land är vackert blev jag påmind om igår när jag var på Bjärehalvön och spanade in tunneln genom Hallandsåsen. Det blåste friskt och solen värmde på uteserveringen. Skulle kunna tänka mig en liten stuga där uppe på Åsen, naturligtvis med kommunalt vatten utan Rhoca-Gil, med utsikt över antingen Skälderviken eller Laholmsbukten. Vilken spelar ingen roll, de är fina båda två.

Jag har nog glömt bort all segling som gjorts sedan min förra post men 12 dagar i Danmark resulterade i fin vågsegling i Hanstholm som vanligt, kul vågsurfing i N. Vorupör och många många wienerbröd. Vi bodde först i bussen ett par dagar för att sedan checka in i ett fint poolhus. När man bott i bussen och det regnar lite går tankarna alltid till vilken buss man skulle haft istället. En med mera plats naturligtvi men uj ujuj vad dyra de är. OM man inte gör som på bilden nedan vill säga!
Vågsurfingen går bättre och bättre vilket ger mersmak och flera surfresor utan segel planeras. Vi får se hur utfallet blir.
Hemma har det seglats också men inte med samma kvallitet även om hösten och September börjat lovande. En skön dag i Lejet hade jag och sambon tom möjlighet att segla tillsammans för första gången på säkert 4 år. Underbart att dela surfet med familjen.

Min utvecklingkskurva är inte direkt brant men lite saker går sakta bättre. Ffa bakåtlooparna har jag börjat få ordning på och lärt mig hur jag skall stoppa rotationen en aning vilket ger mig mera tid att få kropp och utrustning i ordning inför landningen. Igår ställde jag tex 2 st på samma bog vilket bara har hänt en gång tidigare.

Just nu verkar det som att markiserna utanför kotorsfönstret håller på att lossna så det blir gasen i botten efter mötet. Ladda med gröt eller något och sedan prejja mig neråt Åsa i eftermiddagstrafiken.
 
Lejet innan regnet 6/9.


Tysken pumpar upp sin SUP

Staffan ser lösningen på den trånga bussen.

Inga kommentarer: