2010-09-20

Hemma igen


Vilken vecka vi fick! Helt underbar med så bra förhållanden som man bara kan få.
Seglade 5 dagar, surfade en och fick köra alla storlekar ordentligt utom 5.3 som endast fick luftas första dagen på ett strömt och underriggat Bunkers. Söndag och måndag var det pilsner i solen och pro-spotting som gällde. Alla var där naturligtvis och Mauser skämdes inte alls när han frågade om en personlig bild med Koster som ser lite vilsen ut i alla lägen utom när han är på vattnet.
Som tur var för tävlingen, men mindre för oss, var det mycket sv och vsv under veckan vilket gjorde att vi hade ett par pass med riktig DTL i Hanstholm men samtidigt innebär det en hel del guppa-segling vilket inte alla gillar. För min del var fredag förmiddag en av de bättre seglingsmässigt någonsin. En lätt 4.2a på insidan var för stor en bit ut vilket medförde hysteriska hastigheter på vågen där det inte var några problem att lägga fler svängar än man kunde räkna till. Vädret och tävlingen gjorde sitt och höll tyskarna borta. Jag testade en 76 liters variant av den där Jasons brädor vilket verkligen var kul.
En annan minnesvärd session var surfingen i Norra Vorupör under torsdagen. 2-3m i brytet och rak offshore gav sagolika förhållanden. Inte en krusning på vågen och lätt min bästa surfsession någonsin. Apmycket folk så man fick se upp lite i takeoff så man inte körde över någon. Oftast gick det bra.

Mina nya Fire fungerade utmärkt efter lite tuning. Man får vara lite försiktig med ut och nedhal för att de skall funka som jag vill. Extremt stabila och underbara på vågen. Jag är verkligen helnöjd ända ner till 3.7.

Tyvärr verkar det som att jag surfat bort hälften av alla bilder jag tagit. Endast första halvan av veckan är med och då var det ju inte så mycket action. Riktigt tråkigt men Murphy var inte på min sida denna gången. Börjar med att posta ett fåtal bilder och fyller på med flera längre fram.

Thy är vackert
Arenan
Hemma igen och drömmer tillbaka

Inga kommentarer: