2010-09-03

Blå, gul och orange


Uj uj uj... nu är det bara vind som fattas!
Var nere hos O'hana idag och hämtade ut mina nya segel. Jag kommer köra Fire från 5.3 ner till 3.7 det närmsta året. Sneglade länge på att testa Superfreak i de minsta storlekarna men det får bli en annan gång. Kollade inte alltför mycket på detaljerna idag men det såg ut som det sedvanliga überhantverket HotSailsMaui står för. 
Senast jag körde Hot var 2005 då vi handlade en linje SO medan vi var på Maui så jag är otroligt nyfiken på vad som hänt sedan dess. De såg ganska platta ut i neutralt läge men med en ganska ordentliga profilen i bottenlattan vilket överraskade lite. Som tur är har jag planerat in en vecka i Danmark över PWA så det blir snart test i underbara förhållanden hoppas jag.
Innan dess kan den som har tid och möjlighet säkert hinna med lite segling på vår vackra sydkust där det verkar komma in lite vind under ett par dagar i nästa vecka.  

4.7, C4 eller var det C3?

1 kommentar:

lille-mac sa...

Snygga! Hoppas dom är sköna på vattnet! Lär väl märka det i danmark =)