2010-09-08

Det blåser

Det blåser ute. Ostligt, vilket inte är något vidare. Tankarna går fram och tillbaka mellan att sticka och testa nya segel eller bara släppa det eftersom det ändå säkert inte är så bra. Kanske dra och åka rullbräda senare istället. 

Allt är förberett inför nästa veckas tur till Danmark. Drog på ett par lager glas över skadan på brädan i går kväll. Fick till slut tag på avrivningsväv eller peelply, tack Per, och vilken skillnad det var att jobba med det. Bara pressa ut luft och överflödig plast och tejpa fast. Såg riktigt bra ut i morse när jag kollade snabbt på det. Slipa av det och sedan på med lite färg så är det klart. Stugindelningen är så gott som klar och i år är det barnen som tar över. Det kommer bli galet mycket plask och lek i de 3 poolhusen VVK bokat. Drar på lördag morgon.

Prognosen för nästa vecka börjar ta form och det ser onekligen bra ut och jag börjar hoppas på mycket segling. Tror inte det blir några problem att segla igenom hela linjen om prognosen håller. Det är långt kvar och jag vet egentligen inte varför jag plågar mig själv med att kolla prognosen redan nu. Hoppas hoppas att brädorna kommer och att Andy har möjlighet att komma över under slutet av veckan men det är väl inte troligt. Får gå till Quatro-tältet och låna en kanske.


  Kommer jag hinna med pilsner och wienerbröd?

 
Dags att dra!

Inga kommentarer: