2010-07-14

Sponsorbyte


Snart börjar 2011 års produkter ramla in i landets surfbutiker. Mycket har man sett på nätet under våren och många har lagt beställningar på nya leksaker som de hoppas på skall anlända i tid och utan strul. 
Jag kommer i fortsättningen köra på brädor från Quatro International och segel från Hot Sails Maui och det är grabbarna på O'hana i Halmstad som gör det möjligt.
Jag har valt 2 brädor som ligger väldigt nära varandra i volymmässigt men långt från varandra egenskapsmässigt. De senaste åren har jag verkligen saknat en FSW kring 85 liter för dagar utan bra vågor men då det fortfarande är roligt att hoppa. Då behöver man främst fart. FSW'en kompletteras av en spygrön 83-liters quad med mycket rocker som kommer passa bra när vågorna är på sitt bästa humör och för spots med bra vinkel såsom Åsa, Dalen, Gislöv, Klitmöller och Hanstholm m.fl. 
På segelsidan har jag valt Fire. Det kommer bli lite som att komma hem igen. 2005 köpte vi en linje SO när vi var på Maui som vi var väldigt nöjda med. Hot Sails Maui är inte den största segeltillverkaren på marknaden men de gör väldigt hållbara segel med mycket hög kvalitet. Maststrumpan t.ex. är så gott som oförstörbar, ofta är det bara sömmar som spricker när en mast går av vilket gör det väldigt enkelt att laga. Storlekarna blir 3.7-4.2-4.7-5.3 i en soft färgkombo med ljusblå flamma, svart topp och gula detaljer. Jag valde mellan den och Rasta-kombon som har röd flamma, gul topp och gröna detaljer. Jeff har verkligen gått bananas i förger till 2011.

Lånar en bild från Maui Surf Report med kommande vågis!
Grönt är skönt

Inga kommentarer: