2010-07-05

Ligger efter

Jag märker att jag ligger efter lite här i bloggen, men vem hinner med allt som skall göras nuförtiden? Det har varit alldeles för mycket som hänt de senaste veckorna. 
- En underbart skön helg med barn, vildcamping i bussen, god mat och trevligt sällskap samt jordgubbar i överflöd. Som midsommar skall vara alltså.
- Fotbolls VM med ett Tyskland i högform. VM är förövrigt enda gången jag tycker det är värt att ge sporten någon uppmärksamhet.
- En gammal människa som inte orkade längre. Tack för din tid mormor.
- En grabb-tur till Klagshamn med stekande sol, hygglig segling och stor hjälp av underbara vänner.
- Bilstrul.
- En 14-timmars arbetsdag.
- Brämhults bästa groggvirke.
- En riktigt snygg skjorta. 
- Segel beställda.

Det har inkommit synpunkter på avsaknaden av bilder här i spalten, med all rätt, så jag är inte sämre än att jag drar på med ett par godingar direkt från södern!

Jocke hoppas på planing!

Bränd grillmat, öl och vin strax innan filtarna plockades fram.

Sommarens mest svalkande drycker blandar du enklast på Brämhults Nypressade Lemonad, socker, lime och riktig vodka, förslagsvis Stolichnaya.

Nere i Dalen var det lite goa surfers ute och plockade det lilla som var kvar av nattens vågor. Oj vad jag ångrade att Superfisken stod kvar i garaget.


En longboarder

En shortboarder

2 kommentarer:

Jonas Anderö sa...

Rykten gör gällande att Jocke (säkert på fyllan) lovat Anna en hel linje rosa hot segel mot att hon loopar före honom. Om du kan bekräfta detta så vore det toppen för då skall tösen få lektioner.

Basse sa...

Det stämmer och han var inte ens påverkad av mer än ett par öl och lite kyla.
Nu kommer inte jag ihåg om det var loopa före honom eller loopa innan årets slut men oavsett vilket så tror jag vi kan säga att det blir en linje rosa Superfreak om hon genomför det. Anna designar självklart själv deras segel.
Om det inte varit för situationen hade jag nästan kunnat garantera att Anna loopar före Jocke, hon är ju så mycket tuffare än han!

;)