2010-04-17

En dag i Lejet


Idag var det ordentligt med vind och fint väder. Härligt. Toka ville köra Lejet eftersom det var hennes premiär och jag tänkte att det kunde vara kul eftersom det var länge sedan jag körde där. Var redo för lite hoppträning helt enkelt.
Kom ner vid 9.30. Det såg minst sagt medium ut. Jag tog första passet på stranden med Lill-Skrutten och medan vi satt och grävde i sanden körde mamman en timme med hyfsat drag i trasan som för dagen var 5.4'a. Sedan droppa de det rejält och alla åkte. Vi med. Vi stack till Surfers och klämde på en 7S Super Fish XL sju fot tre som nog skall bli vår nya surfbräda att leka med i vågorna. Den var tjock som en korv och rak. Tjock skall tjockt ha tänkte jag och slog nästan till. Skall dra på det en vecka till så får vi se. Måste ju ha en anledning till att inte vara hemma nästa lördag när det är städdag i samfälligheten. Jag bara hatar sådant men det är väl bara att bita ihop och ut och plocka skräp eller gräva lite. 
Det ser faktiskt ut att kunna bli lite vind i veckan men hon som drar in kulorna skall vara borta ganska mycket så det blir kanske lite svårt att komma ifrån. Ev ett par lunchpass kanske det får bli. 

Inga bilder från idag, jag får skärpa mig!

Inga kommentarer: