2010-04-02

30 min

Surfpremiären avklarades igår i ett lite ruggigt Fiskebäck.

Hade tokig motvind på hemvägen från Mediatysken där en ny router inhandlats. Vår gamla med kombinerat modem och router funkade inte riktigt på fibern som kommer in i huset. Tänkte då att det var dags att ta steget ut på vattnet.

När jag anlände i Fiskebäck riggade folk ner och det var ett jäkla drag där ute. S tycker jag är den roligaste riktningen där, extra kul alltså. 4.7 valdes snabbt och stramades upp efter lite fix i toppen eftersom senast jag kört den var på 400-mast på Irland. Klubbhuset uppskattades som vanligt enormt mycket vid omklädning både före och efter surfet.
På vattnet fick jag slita lite eftersom det ökade på ännu mera och jag blev totalt överriggad. Körde därför bara ca 30 min men ställde faktiskt en e-slider 540 till min egen stora förvåning. Försökte ladda på Shaka på utvägen men fick inte till det särskilt mycket bättre än senast. Ett försök var lite bättre kanske... måste få Kelso att förklara hur man skall göra. Det var en hel del folk på vattnet vilket ju alltid är kul förstås.
Blåser nu med och jag sticker ut till Fiskebäck och kollar efter lunchen som är på G!

Gött att vara igång!

Inga kommentarer: