2010-03-17

Johan vs Volverine


Igår fyllde jag bussen med lådor som vi körde över på kvällen. Knallade upp och ner till vinden säkert 25 gånger innan jag la ner och tog en whiskey istället. Trotts antalet bestigningar av trapphuset var bussen bara halvfull. Nu börjar förrådet i huset nästan bli fullt och vi får ta det lite lugnt ett tag. I helgen kommer det säkert plockas upp en massa så att det blir mera plats för allt skrymmande som vi inte börjat flytta än.

Hedlunds jobbar på och har redan målat lilla rummet, målat taket på övervåningen, spacklat uppe och rivit ner alla skarvar. Idag kommer de grunda övervåningen och spackla bottenvåningen. Snabbt jobbat. Tyvärr var leveransen på någon av tapeterna lite lång så jag räknar inte med att de är klara innan tisdag. Kostnadsprognosen ligger på 40-50 timmar, jag räknar med 50. Tapeterna landar väl på 10 papp. Min egen tanke om vad hela kalaset skulle gå på och summan jag tänkt på kommer faktiskt stämma ganska bra tror jag. Skönt att det inte sprang iväg alltför mycket.

Under tiden verkar Johan och Kate ha det finfint på Maui! Johan ha odlat så det står härliga till och jag kan inte annat än att skönja en viss lookalike! Bilder från kulingvarning.nu och IMDB.


Inga kommentarer: