2009-09-12

Har du sett min Flaka?

Jag har nämligen helt tappat bort det tricket vilket är riktigt frustrerande! Körde Björlanda ett kvällspass idag vilket var lite överraskande och kul. Vinden kom precis som FRV lovat. Skönt att vara på vattnet som vanligt.

Förra helgen var det Wave Classic i Varberg. prognosen såg minst sagt svag ut när jag åkte ner på fredag eftermiddag för att hjälpa till att rodda lite och vara med på kvällen men det visade sig att det skulle komma in lite vind så vi kunde köra lite. 
Hela lördagen var det fint och lite vind och alla gick runt och väntade på att det skulle komma igång som lovat på kvällen. Vi hoppades länge att det skulle bli såpass mycket och bygga lite vågor för att köra en stege men det fick bli Long distance istället. Jag lånade Paddys slalom 95a och körde den med en 5.7a som var lagom ute vid märket men lite tunn inne vid starten. Jag och Staffan rejsade stenhårt. Jääklar vad man blir taggad alltså. Hur kul som helst och nästa år skall jag försöka åka på några rejs bara för att det är kul. Staffan vann 2 rejs och jag tog det sista. Missade lite för mycket i gipparna för att jag skulle ta något av de första men när de väl satt hade han inte så mycket att sätta emot med sin FSW. Jag gillar verkligen att köra andra prylar, det är så otroligt stor skillnad mellan brädtyperna. Tack för lånet Paddy.
Söndag morgon kl 06 var det skepparmöte. Tidigt men prognosen visade avtagande. Det var bra med tryck och jag riggade upp 5.4 och 4.7 men till slut även 5.7 när jag såg det första heaten. Körde mot en norrman första heatet som jag nog vann lätt med 2 ganska bra vågor och ett par lite krystade framåtar, men mest för att han inte planade så ofta! :)  Det var riktigt bra vinkel och lite då och då kom det in lite fina sett som man fick hålla ögonen öppna efter och satsa på. Nästa heat hade jag Andreas Olandersson så det var ganska avgjort redan innan. Bytte upp till Guerilla 96 för att plana lite lättare vilket var helt fel eftersom det var bra tryck för 5.3 under vårat heat. Tycker själv att jag seglade bra ffa i vågridningen medan hoppen var sådär. Återigen kul att tävla. Mest imponerad är jag av lill-mackans segling. Riktigt fina hopp och bra vågridning.

Nästa helg kör Linsurf en prognostävling i freestyle. Bra initiativ. Hoppas det blir vind. Kanske kan man ta och pallra sig upp om alla pusselbitar faller på plats.

2 kommentarer:

Andreas Choulet sa...

Åhå det suger, jag har själv tappat flakan sen 3 år tillbaka....men skit i det, vi är för gamla för freestyle nu..hoho

Basse sa...

Det har du iof rätt i men fan vad det är frustrerande.