2009-09-13

Gubbskate på Area51

Jupp du läste rätt!
Ikväll drog hela gubbmaffian (Staffan, Johan, Christopher och jag) till Area51 och körde gubbskate. På söndagkvällar måste man vara över 30 för att komma in i berget nämligen. Kul och gott om plats vilket jag behöver. Det var första gången jag var i en skatepark och körde, om man kan kalla det så, förutom igår då jag kollade in Actionparken vid bergakungen som var packad med riktigt duktiga kids utan hjälm och skydd.  Men då körde jag inte själv.
3:e gången i ramp för mig. Hur kul som helst och lite ont i röven efter 2 rövplants. Gjorde dock lite framsteg idag som var riktigt kul. Dels droppade jag minirampen och dels svängde jag frontside. Ja ja... inte så jäkla styvt kanske men det går iaf framåt. Körde mest i minirampen vilket räcker gott och väl men testade även de andra lite granna. Vertrampen är riktigt stor och rätt hal där det är betong mitt i men det är bra med gott om tid så man hinner förbereda sig lite och hitta balansen.Svårast tycker jag nog poolen var för där måste svängarna sitta bättre än jag kan just nu.

Skall försöka köra ett par tre gånger i veckan så länge det inte är vind. Det är väldigt bra träning för ben och vrister och så blir man lite mer orädd! Vatten är ju mjukt om man jämför ju!!

Häng med nästa gång!

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Nja, då får du nog allt bjuda på bullar.

Basse sa...

Om vi kör i Varberg en dag då?? Då kan du väl vara med??

Snääääällla!!!