2008-06-21

Görigt i Åsa

Packade ihop rikligt med mat, vatten och kaffe och rullade mot Åsa vid 10-tiden. Mag var ute med 4.7 vilket inte lät bra eftersom jag ofta kör ett segel större än han men efter att ha spotcheckat lite och sett Rille dra iväg med full kareta i 4.5 var det inget att tveka på. 4.7 skulle vara seglet för dagen.
Var lite spänd på hur det skulle bli medan jag höjdad
e ut mot Yttre. Har nämligen aldrig kört där tidigare. Där ute tog jag det lite soft ett par vändor för att kolla var man skulle placera sig. Det var inte helt självklart eftersom vågen ofta delar upp sig. Har man otur blir det inget av den fina våg man time'at in. Fick några väldigt fina vågor med bra tryck i som jag är nöjd med. Spolad ett par gånger men det var inga problem eftersom strömmen förflyttar dig och prylarna runt revet. Det gäller bara att ha lite koll så att inte masten sätter sig i botten.
Vinden vred lite vilket dödar de stora setten ganska snabbt. Detta är en indikation på att man skall sticka in och köra inre. På inre kom det väldigt fina sett precis när jag och Rille kom ner. Stora och cleana som det bara var att plocka. Hur fint som helst.
Detta var första gången jag körde Åsa med bra förhållanden och det kommer det bli mer av. Lite bilder från dagen.

Jag sprejar

Ola H smackar

Rille in the pocket


Fler bilder från dagen!


1 kommentar:

Rille sa...

De va najs idag!
Tack, Saga för bilderna. Kul att ha bilder på yttre!
Ses där ute nästa gång. /Rille