2008-05-18

Äntligen planing

På fredag fick jag lite överraskningssurf till min förvåning.
Var nere på stan och strosade runt lite. Kollade solbrillor, funderar på ett par Diry Dog men hittade ingen modell som passade riktigt bra. Vi får se.
På hemvägen såg det ut att blåsa lite så jag slängde in 5.3, 6.2 och freestylern i Golfen och stack till Fiskebäck. Nicke, Ian och Håkman var ute och snurrade med stundom planing. Abstinensen blev för stor så jag stack ut med 6.2. Körde kanske 1 timme med planing i totalt 10 minuter. Kass men skönt att segla lite.

Lördagen blev helt klart bättre. Softade runt lite på förmiddagen, fikade med Peddan och sicksackade på långboarden mellan alla som skulle springa varvet och handlade vagn. Börjar bli nära nu känns det som. Det var lovat vind på eftermiddagen och vid 14 stack jag till Fiskebäck med samma kitt som gårdagen. Adde, Peddan, jag och Nicke stack bort bakom ön där det är lite plattare. Planade en hel del och tränade mest flaka på babord och e-slider på styrbord. Riktigt nära på några e-sliders. Måste nog försöka poppa lite längre. Det var det som gjorde att spocken släppte första gången och det är nog det som skall till här också.
Avslutade dagen med stor bjudning hemma hos S och H. Som vanligt god mat, dryck och trevligt sällskap. Tack för det!

Inga kommentarer: