2012-05-05

Hopp och lek i Lejet

Uj uj uj vilken dag. Ibland funkar det bara.
Utgångspunkten för dagen var kuling och alla mammor på möhippa! Vad gör man? Jo, man möter upp alla andra farsor och kids i Lejet med inställningen att funkar det med barnen och man får köra en timme så är ju det bättre än inget. 
Vid 10-tiden rullade jag in på parkeringen och skickade ut tält, prylar och kids. Tältet, som sattes upp utan innertält, visade sig vara en riktig höjdare som lekrum, matsal, omklädningsrum och skydd för vinden. När solen tittade fram blev det fort ganska varmt där inne också. Nyckeln till framgång med barnen på beachen en dag med kuling tycker jag består av rejält med tillgång på mat och dryck och ett bra skydd för vind och regn. I vanliga fall när vi är ute räcker det med bussen men när det är 4 barn som skall leka passar ett tält bättre.

Utfodring i tältet.
Tält, gungor, vagn att sova i ger bra segling för farsan!
Surfet då? Jo det var skitkul! Vi körde 3 pass var på ca 45 minuter, vilket var mer än jag trodde skulle gå att få ut av dagen. Mitt första var riktigt kul och inspirerande. Körde 4.7 och 92'an, eftersom det såg lite tunt ut från land, det var det inte. Hade lätt kunnat köra KT 83. Fick många sköna frontsideträffar och några "nära på" Takas. Den måste sitta snart. Hoppen gick bra och jag ställde ner en bakåt för första gången på länge. Kul! 
Hade även en liten incident med en kiteare som på väg ut helt plötsligt började svänga ner i vind på vågen jag ställt in siktet för ett hopp på. Eftersom jag inte hann avbryta helt och hållet och låg bakom neråt i vind från honom fick jag hans linor över masten. Några fina ord och lite internationellt gångbara gester delades ut från båda parter. Fler och fler kiteare börjar rida vågorna som de skall men man får ju hålla lite koll över axeln om man skall göra en sådan manöver. 


Väl hemma var det 2 trötta grabbar som stöp i säng. Sitter här med en White Russian i näven och ett brett flin i fejjan. Gööörigt är det!
 

3 kommentarer:

Rille sa...

Gött det Basse! Bra idé med tältet!

Anonym sa...

Snyggt seglat, Basse. Fart och fläkt och energi i vågridningen.
Kollade in dig från land, är snart på vattnet.//Lasse R.

Joakim sa...

Gott att det funkade så bra och att det gick så bra. Själv var man på svensexa litebitter när man fick raporter från Dalen.