2010-05-17

Pix

Det blev inte mycket bilder under danmarksveckan men här kommer några.

Veckan började lite sådär. När jag plockade ut brädan för att montera lite fenor var den gravt dingad i kanten bak. Inte kul men det ordnades snabbt med en Carlsberg och lite ny ding-fix som härdade fint i solen. Riktigt smidigt men lite väl rinnande till att börja med. 

Jocke började veckan med att guppa lite i Hanstholm. Vad jag inte visst då var att han gått upp ett par viktklasser, hade jag vetat det hade jag också seglat denna kvällen. Mediokra förhållanden minst sagt men det hade säkert varit roligare än att sitta på stranden.

Tjejerna fick en fin förmiddag på Vandet Sö. Fullt ös i 5.4 för det mesta. Numera seglar man från norra stranden vilket funkar utmärkt. Grill i lä under stekande sol följde efteråt. 

Norra Vorupör är känt för bra och nybörjarvänliga vågor men jag har aldrig sett så fina linjer som denna dagen. Strålande sol och en Super Fish XL som plockade många fina vågor gjorde inte saken sämre. Jocke hyrde SUP som Peder vinglar på på bilden. Jocke plockade ett helt gäng fina vågor innan han bröt paddeln.

Ville softar loss i pappas famn. Coola brickor grabben!

Sand och betong i ett litet Hanstholm.

Inga kommentarer: