2010-05-07

Gislöv 6/5

Efter många turer kom jag iväg till Gislöv igår, vilken tur det var värt tid och soppa-pengar. 
Skulle först åkt med Adde men han hade glömt att C skulle på jobbet så han fick snällt ta hand om lillfröken. Efter några turer fram och tillbaka med Päsa bestämde sig han och M_C för att stanna över till fredagen vilket jag inte kunde. Det var en jäkla tur att jag missat att hänga tvätten för av en slump kollade jag mobilen innan jag hängde den och där var ett välsignat sms från Doc som ville hänga på. 

Doc och jag körde ner på förmiddagen för att ha gott om tid och äntrade Gislövs kolsvarta vatten vid 15-tiden med 4.7 Superfreak för test. Himmel vilket register det seglet har. Många var på 4.2 samtidigt men det var faktiskt inte några problem att segla och rida vågor med det även om det inte var optimalt. 
Körde riktigt dåligt till att börja med och behövde en stund för att komma in i det hela med timeing och positionering.

Hade möjlighet att även testa Quatro Tempo 92 och Quatro Quad 85. Fina brädor helt klart. 
Tempon var på tok för stor för dagen men var en trevlig upplevelse. Den kändes stabil och snabb och planade upp tidigt. Inte så mycket mer att säga om den eftersom den var lite felplacerad med drag i 4.0.
Quad 85 var en helt annan femma. Oj vad kul jag hade på den. Här var det mycket fart och acceleration i bottensvängen och lite för lite grepp i skummet. För mig bra volymfördelning i tailen och enkel att segla. Skitbra helt enkelt, det blir inte lätt att välja.

Nu är jag väldigt trött och ser fram emot en skön vecka i Danmark, båten går kl 09 imorgon!
Vi tog dåligt med bilder men här är en tagen av Doc mot slutet av dagen.



Inga kommentarer: