2008-10-17

Nya brädor

Ahh... så kom de då till slut. Tvåtusenniorna....
Freestylern är samma som förra året men med nya pads som verkar vara dubbelt så tjocka som nollåtta. Soft skall det vara. Dock tycker jag att de har snålat lite, denna gången också, på pad-ytan framför framfoten där tårna når ganska långt in på yta utan pad. Den ytan pad som skulle täcka upp där kan inte väga mer än ett gäng gram så jag har svårt att se varför man inte lägger pad där. Lite mera färg på däcket och en avvikande färg på skrovet är det genomgående på alla modeller. Freestylern är gul undertill. Snyggt! Fenorna är också omarbetade och nu är det genomgående G10 i de dyrare modellerna, dvs freestyle och Pro Wave. Lite stor freestyle-fena på 22cm men som ser bättre ut än tidigare.


Denna säsong kör jag Pro Wave 85 som hyllats av andra teamåkare. Pro Wave är helt omarbetad och vi får se vad den kan erbjuda. Den ser väldigt tunn ut i tailen så jag hoppas verkligen att den skall vara tillräckligt floaty för oss på 85 pannor. Samma pads som freestylern. Nya stroppar glömde jag nämna. De är genomarbetade och skall förhoppningsvis vara lika bra som de hyllade nollåttorna. Fråga bara Hak. På land känns de väldigt softa men ändå tillräckligt styva för att inte tappa formen.

Brädorna kom i med omtalade ECO packaging system vilket betyde
r att de skeppas i en tunn boardbag och iom det kan man spara in på mycket embalage. Bagen är mycket tunn. 3mm ungefär och lämpar sig kanske inte till att ha som enda bag om man bor i lägenhet och skall bara runt en del på brädorna inför varje session. Jag kommer nog anväda de främst då vi är på resa och inte bär brädorna in och ut ur källaren så mycket. Tror de kommer vara riktigt bra som embalage i dubbell-bagen ner till Kapstaden i vinter. Väl framme har man ett par lätta singelbagar att förvara brädorna i och kan lägga den tunga dubbelln åt sidan.


Inga kommentarer: