2008-10-23

Loopsession Askim

Rambo lovade fet action i Askim häromdagen så jag hängde på. Det var säkert 2 år sedan jag körde Askim. Klubben lockar allt oftare med varm dusch och najs klubbhus.
Mätarna visade 12 i medel när jag drog från jobbet men väl framme innanför grinden var det knapp styrfart med 5.3 på de som var ute. Tvekade länge och väl innan vi slet på 4.7 (Rambo tog 4.2) och stack ut. Funkade utan problem men utan pangdrag.
Nya freestyle 100 kändes ungefär som 08 vilket säkert beror på att de inte gjort så mycket med den. Skillnaden är ett par feta pads. Säkert dubbelt så tjocka som tidigare. Riktigt goa grejjor att stå på. Sedan tror jag bestämt att de mixtrat lite med volymfördelningen en del för den kändes mera floaty men det kan även ha varit jag som var ovanligt lätt. Har tappat ett par kilos faktiskt. Varför vet jag inte, måste vara 7,4 kg Murphy som man går runt och bär på hela tiden. :)
Seglingen var kul. Inget avancerat direkt men det övades loopar så det stod härliga till. Fick till en hel del bra. Börjar lära mig att få till höjd även när jag får våg/chop från sidan och inte framifrån. Någon tom överroterad.

Passar på att säga grattis till S&H som fick en pojke (visste vi ju redan) härom natten. Måste åka och kolla på honom så snart det slutar blåsa.

Inga kommentarer: