2011-12-11

Åååå sa bra

Jag vet, en jäkligt kass rubrik men ååå så bra det var på Åsa inre igår.
Efter mycket tvekande pga av det höga vattnet som gjorde vågorna mycket oregelbundna hoppade Johan A och jag i vattnet med 3.7. Började lite lugnt och försiktigt pga av den avskräckande vågstorleken samt min hårt tejpade vänsterfot. Efter någon halvtimme började vågorna ordna upp sig på allvar och bjöd riktigt fin segling som jag faktiskt inte upplevt på inre tidigare. Vinkeln var om inte rak side så väldigt nära och vågorna var släta, fina och branta. Jag höll tom på att näbba några eftersom jag missbedömde brantheten. SOm tur var klarade jag mig, Åsa är inget ställe man vill dyka med masten först på.
Roland var dagen hjälte då han agerade försökskanin och hoppade i först i kaoset.
 
Dagens kit, SF 3.7 och Quatro KT83

Solen tittade fram
Roland toppsvänger


Inga kommentarer: